Köpvillkor

âme pure® är certifierad av Trygg e-handel, det betyder att du kan känna dig trygg & säker när du handlar av oss. Trygg e-handels uppgift är att skydda dig som konsument och endast stabila och seriösa e-butiker kan bli certifierade. För att läsa mer om Trygg E-handel och dina rättigheter som konsument kan du besöka www.tryggehandel.se
     

ÂME PURE LTD (UK) äger det registrerade varumärket ÂME PURE®.
CLS Technology SIA, (org. Nummer 40103856211, adress: Kr. Barona 33A-1, 1011 Riga,Lettland), har drifts- och försäljningsrättigheter för ÂME PURE®-produkter i Sverige via onlinebutiken www.amepure.se och ansvarar för försäljning och försäljning marknadsföring till slutkunder i Sverige.

Kontakta oss gärna via e-post: info-se@amepure.com 

BESTÄLLNINGAR
Beställningen är bindande från Ame Pure sin sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund. För varje order som mottas skickas en automatiserad orderbekräftelse ut via e-post, som innehåller all den information du behöver. Ame Pure förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta kundtjänst omedelbart på: info-se@amepure.com
Konsumenten får villkor i samband med leveransen.

MOMS
Alla priser är inklusive 25 % moms

VILKA BETALINGSÄTT ERBJUDER NI?
Det är viktigt att du hittar betalningssätt som passar dig bäst och därför erbjuder vi många betalningssätt.
Vi använder betalsystemet Klarna Checkout. Det är Klarna AB som ansvarar för betalningar och återbetalningar, vilket medför att det är Klarna AB’s villkor som måste följas.
Mer information och fullständiga villkor om Klarnas betalsätt hittar du här: Villkor Klarna Checkout

Bank/kreditkort
Vi accepterar Visa och MasterCard. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. För maximal säkerhet använder vi även 3DSecure. Kortköp är avgiftsfritt.

Direktbetalning
Klarna Direkt använder du om du vill betala direkt i kassan med Mobilt BankID. Du betalar direkt geonom att logga in och föra över pengar via din internetbank. Vi erbjuder direktbetalning med Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea. Alla transaktioner skickas krypterat via SSL (Secure Sockets Layer) och är helt säkra. Direktbetalning är avgiftsfritt.

Faktura
Att betala mot faktura via Klarna är ett säkert och smidigt betalsätt. Det innebär att du betalar först när du har fått hem dina varor, vilket gör att du kan kontrollera varorna innan du betalar
Du betalar i efterskott per faktura. 14 dagars betaltid. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt lag f.n. 60 kr samt dröjsmålsränta med 24% + gällande referensränta. Du måste vara över 18 år och får ej ha någon betalningsanmärkning för att använda faktura. Leveransadressen måste även vara samma som din folkbokföringsadress.

Dela upp betalningen
När du delbetalar eller väljer att betala i din egen takt, samlas dina köp på en månadsfaktura.
Vi skickar din order direkt och du väljer varje månad hur mycket du vill betala av på ditt belopp lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet) och kan alltid välja att betala av hela beloppet på en gång. Alla dina delbetalningsköp samlas på en smidig månadsfaktura. Betalningen sker alltid den sista dagen i månaden. Årsränta 19,5%, aviavgift 29 kr/mån. Läs fullständiga kontovillkor här (PDF). Betalningen sker via Klarnas tjänst Klarna Konto.

Klarna Checkout presenterar viss information till dig så snart du är identifierad. Vilken information du måste ange för att uppnå identifiering kan variera beroende på olika inköpsärenden och från kund till kund. Det blir ingen kreditupplysning per automatik i Klarna Checkout, bara när det behövs baserat på vilken betalningsmetod du väljer. Om Klarna begär kreditupplysning kommer inte detta att påverka din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som behöver kreditinformation om dig, till exempel banker. När du har identifierats visar Klarna Checkout vilka betalningsalternativ som är tillgängliga för dig. Faktura är förhandsvalt som betalningsmetod, men naturligtvis kan du fritt välja något av de andra alternativen, till exempel kortbetalning. Vilka betalningsalternativ som erbjuds kan variera från gång till gång. Du kan också välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod, denna möjlighet finns i länken längst ner i kassan.

Âme pure garanterar att de betalningsalternativ som erbjuds via vår webbutik är säkra. För betalningstransaktioner, arbetar vi med Klarna AB. Skulle något mot förmodan hända är du som kund alltid försäkrad. Âme pure har inte tillgång till kontoinformation eller annan information som påverkar din betalning. Vår partner Klarna AB uppfyller alla krav i PCI DSS. PCI DSS står för Payment Card Industry Data Security Standard. Detta är standarden för kortinformation som produceras av de internationella kortnätverken Mastercard och Visa

För mer information om din betalning besök klarna.com/se/kundeservice

FRAKT OCH LEVERANS
Leverans sker via PostNord och tar i allmänhet 1- 4 arbetsdagar.
Du kommer att motta ett SMS med spårningsnummer och leveransdatum.
Du kan komma överens med PostNord att hämta ut ditt paket på närmaste PostNord Service Point när det passar dig inom 14 dagar.

Kom ihåg att ta med dig ditt sändningsnummer och legitimation om du ska hämta ut paketet på Postnord Service Point.

Det är ditt ansvar att se till att adressen du anger är korrekt.
Kunden måste stå för fraktkostnaden ifall paketet returneras på grund av att adressen är okänd, eller inte hämtar ditt paket på utlämningsstället.
Outlösta, inte tar emot paketet och feladresserade paket som levereras till oss kommer debiteras 139.00 SEK.

Leveransförsening
Den förväntade leveranstiden av varan framgår av orderbekräftelsen, i kassan och/eller på den aktuella varusidan på webbplatsen.
Om vi inte kan leverera inom avtalad tid ska konsumenten utan onödigt dröjsmål informeras om anledningen till förseningen och upplysas om en ny leveranstidpunkt, om det är möjligt. Kan vi inte heller åtgärda felet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har konsument rätt att häva köpet. Detta gäller även specialbeställningar. Om inte annat särskilt avtalats och en leverans tar mer än 10 arbetsdagar och detta inte beror på dig som kund har du rätt att häva köpet.

Retur-/administrationsavgifter och kostnader för outlösta paket.
Outlösta och feladresserade paket som levereras till oss kommer debiteras 139,- (139.00 SEK)
Det är ditt ansvar att se till att adressen du anger är korrekt.
Du måste stå för den nya fraktkostnaden ifall paketet returneras på grund av att adressen är okänd, ifall du inte hämtar ut paketet från utlämningsstället eller arrangerar ett annat leveransdatum inom 7 dagar. Om du inte har möjlighet att ta emot paketet när det levereras hem till dig eller inte hämtar ditt paket på utlämningsstället eller om du inte accepterar det.

Ifall du vill avbeställa eller byta ut den mottagna varan mot en annan produkt eller ändra nålarnas längd till CIT Rollern måste paketet vara oanvänt och oöppnat. Du kommer behöva betala returfrakten.
Leveranstiden är 1- 3 arbetsdagar som beräknas från den dag då beställningen gjordes.
Kom ihåg att det är du som kund som bär ansvaret för returen tills vi har mottagit och registrerat den, så du bör alltid spara ditt kvitto för returförsändelsen. Ibland kan det ta upp till 14 dagar att motta returen och bearbeta den på vårt lager.

ÅLDERSGRÄNS
Vi tar inte emot beställningar från personer under 18 års ålder

Användning/ Manualer
Detaljerade bruksanvsning medföljer produkten som konsumenten behöver för användning av produkten är med i paketet från âme pure® (bruksanvsning medföljer i fysisk form)
Det är ditt ansvar att noggrant läsa instruktioner innan påbörjan av behandling / användning av produkter och följa alla instruktioner under behandlingen. Vid frågor eller osäkerhet innan påbörjan av behandling eller under behandlingsperiod ber vi dig att kontakta vår Kundtjänst, som hjälper 24/7 info-se@amepure.com Âme pure kan inte hållas ansvarig för olägenheter som uppstått, om behandlingen ej utförts enligt instruktioner och/eller produkter används felaktigt.

ÅNGERRÄTT
Hos âme pure® har du som kund alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela vår kundtjänst detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan. Kontakta alltid vår kundtjänst info-se@amepure.com innan du skickar tillbaka en vara, glöm ej ange ordernummer.
Om Du inte vill använda ovan alternativ på meddelande kan Du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram se www.konsumentverket.se
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till âme pure®

Ångerrätten gäller förutsatt att produkten och produktförpackningen är oskadad i obruten förpackning. Om den skyddande celofan- / plast-/försegligen är öppnad kan vi inte acceptera några retur där hygien kan bli en fråga. Kom ihåg att vi måste sälja dessa till andra kunder om du inte är nöjd och kan bara göra detta om produkterna är som nya!
Våra produkter är undantagen ångerrätten, se 2005:59 2:e kap, § 11, punkt 5.
- Avser en vara som med bruten försegling inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen har brutits av konsumenten.

Ångerrätten kan endast tillämpas på hela set, Amepure.se godkänner inte returer av valda delar av ett köpt set (du kan returnera hela det oöppnade setet)

Du som kund står för returfrakten. Vi återbetalar alla betalningar från dig, utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning. Vi använder oss av samma betalningssätt som du använde vid din beställning när vi gör en återbetalning till dig. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi har mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna.

Konsumentverkets officiella ångerblankett finner man den HÄR

Adress för produktreturer:

Skicka paketet som PostNord 1:a klassbrevutan ett spårningsnummer. Maxvikt 2kg. Spara kvittot som bevis på retur. 

CLS Technology SIA (âme pure)
Boo strandväg 24
SE-132 36 SALTSJÖ-BOO


Om returen skickas på ett annat sätt än: PostNord 1:a klassbrev, utan spårningsnummer. Maxvikt 2kg skickas paketet automatiskt tillbaka till kundens adress. 

Obs! Kontakta alltid oss på âme pure® innan ni returnerar en beställning.


Reklamation/ Tvister och lagval

Är en vara felaktig eller skadad, kontakta oss så att vi tillsammans kan lösa problemet. Vi försöker alltid att lösa tvister på ett ömsesidigt tillfredsställande sätt.

Kontakta oss om du upptäcker skador på förpackningen vid leverans via e-post: info-se@amepure.com. Kunden får inte använda skadade eller felaktiga produkten och kunden måste bevara produktförpackningen så att hela paketet och varan kan kontrolleras under behandling av den rapporterade felet/skada.

Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten för att få en ny. Reklamationer skall göras i enlighet med de instruktioner du får av oss. Om vi företar omleverans eller avhjälpande av felet vid reklamation återbetalas eventuella fraktkostnader inom 14 dagar från den dag vi mottagit den reklamerade varan. Retur av vara samt återbetalning ska ske utan onödigt dröjsmål. Konsument har 3 års reklamationsrätt eller före sista förbrukningsdatum, vilket som kommer först. 2 månader anses alltid som en skälig tid för att upptäcka defekt eller skada på en produkt.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler som gäller inom ramen för denna lag, gå till Konsumentverkets webbsida www.konsumentverket.se
Observera att en vara endast anses som felaktig om det gäller ett fabrikationsfel. Detta inkluderar inte eventuella färgavvikelser på produkterna.
Produkter som gått sönder på grund av oaktsamhet från kundens sida kan vi tyvärr inte ersätta.

Om tvist ej kan lösas i samförstånd med âme pure’s kundtjänst, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk: ec.europa.eu/consumers/odr.

Almänna reklamationsnämnden: 
Box 174
101 23 Stockholm 

Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.
Vid eventuell tvist följer âme pure beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.